شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

افتتاح کتابخانه عمومی صفیه خضری اوز در شهرستان لارستان

افتتاح کتابخانه عمومی صفیه خضری اوز

کتابخانه عمومی بانو صفیه خضری شهرستان اوز در مراسمی با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان لار و جمعی از مسئولان و معتمدان شهر افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس، سعیده ابراهیمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس روز پنجشنبه چهاردهم مرداد در مراسم افتتاح کتابخانه عمومی صفیه خضری‌اوزِ شهرستان لار، از این کتابخانه به عنوان یکی از جلوه‌های فرهنگی نام برد و از اینکه خیرین این کتابخانه در کنار مدرسه‌سازی به فکر توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده‌اند، تقدیر و تشکر کرد. و خدمات نیکوکاران اوز را که در امور خیر به ویژه آموزش و فرهنگ در سطح استان و کشور مطرح‌اند، ستود.

ابراهیمی در ادامه افزود: ما باید سپاسگزار افرادی مانند عبدالحمید خضری باشیم و در کنار آن برای کتابخوان کردن کودکان برنامه‌ریزی کنیم که به اعتقاد من تأسیس کتابخانه در جوار مدرسه و عضویت بیش از ۵۰۰ نفر از کودکان در این کتابخانه یکی از اقدامات شایان توجه در این راستاست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس در پایان تأکید کرد: با افتتاح این کتابخانه برای تجهیز و توسعه آن نیز اقدام خواهد شد.

محمد معتمدیان رئیس کتابخانه‌های عمومی لارستان نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن تشکر از حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی این استان و تقدیر از خدمات فرهنگی عبدالحمید خضری و کتابداران این کتابخانه، مردم اوز را در امور فرهنگی سرآمد دانست و گفت: در شهرستان لارستان ۱۳ کتابخانه فعال زیر نظر اداره کتابخانه‌های این شهرستان وجود دارد و ۴ ساختمان نیز با پیشرفت بالای ۵۰ درصد در دست ساخت است که لازم است از این پس برای استفاده بهینه از این کتابخانه‌ها برنامه‌ریزی کرده و سرانه مطالعه در منطقه را بالا ببریم.  

کتابخانه عمومی بانو صفیه خضری با همت برادران خضری ساخته شده است و افتتاح آن از برنامه‌های ویژه هفته دولت بود که به دلیل حضور نداشتن بانی کتابخانه در هفته دولت، مراسم افتتاح آن زودتر انجام شد. در پایان این مراسم نیز با اهدای لوح به عبدالحمید خضری به نیابت از بانیان خیّر آن تقدیر شد.

گفتنی است سعیده ابراهیمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس همچنین همزمان با سفر به شهرستان لارستان از کتابخانه‌های عمومی گنج شایگان لار، کتابخانه اندیشه اوز و پروژه نیمه‌تمام کتابخانه مرکزی شهرستان لارستان نیز بازدید کرد.